După „revoluţia“prêt-à-porter din New York şi Londra, a venit rândul italienilor să-şi arate măiestria în croieli şi ţesături care vor impune trendurile modei urbane în acest an. Săptămâna Modei s-a mutat de miercuri la Milano şi a adus în lumina reflectoarelor creaţiile semnate Prada, Fendi şi Gucci.
Designerii italieni şi-au regizat propriul film dedicat textilelor, în care romantismul şi eleganţa au „învăluit“ podiumul şi au adus în prim plan siluete voluptuoase şi accente dramatice.
„Diferenţele între evenimentul desfăşurat la Londra şi trendurile italiene expuse se rezumă la înălţimea tocului şi nu la lungimea rochiei. Balerinii, încălţările joase şi piesele vestimentare de inspiraţie masculină corespund cerinţelor capitalei britanice. În Italia, povestea modei ia o altă formă“, scrie jurnalistul Simon Chilvers pentru publicaţia „The Guardian“.
Femeile fatale defilează pentru Gucci
„Fetiş“ a fost cuvântul ce a descris cu minuţiozitate piesele semnate de Frida Giannini, directorul de creaţiei al casei italiene. „Femeia Gucci seduce cu ajutorul aerului dramatic pe care îl afişează“, a explicat Giannini.
Accesoriile au fost inspirate de esteticul agresiv, al cărui ambasodor este nimeni altul decât sculptorul Jones Allen. „Arta promovată de britanic mizează pe accentele gotice, dure“, a adăugat ea.
Sexul şi extravaganţa vând orice. Totuşi, pentru ca succesul să fie garantat, misterul şi unele rezerve trebuie incluse în planul de marketing, iar directorul Gucci a înţeles perfect acest principiu al pieţei. Rochiile transparente, penele şi croielile ce au promovat nudul au fost expuse alături de ţinutele simple, precum fusta creion şi pantalonii cu talie înaltă. La Milano, linia Gucci a fost sinonimă unui melanj de materiale, culori şi stiluri. Reţeta succesului a fost sigură, pentru că avangarda şi clasicul au mers mână în mână.
Punk şi blană pentru Fendi
O altă colecţie ce a sfidat canoanele modei şi s-a dezis de prudenţă sau de simplitate a fost linia vestimentară creată pentru casa Fendi de Karl Lagerfeld.
„Atmosfera la show-ul casei de modă Fendi a fost una mistică, cu influenţe tribale“, a explicat editorul de modă Lisa Armstrong pentru „The Telegraph“.Lagerfeld a mers pe ipoteza conform căreia în modă nu există jumătaţi de măsură şi a reuşit să aducă pe podiumul de la Milano, ca şi în 2012, rochii şi paltoane de inspiraţie sălbatică. Fragilitatea nu şi-a găsit corespondentulul în piesele create de atelierul Fendi, pentru că ţinutele de blană, pielea şi accentele punk au fost cuvintele-cheie ale colecţiei. Mesajul transmis de Kaiser-ul modei a fost unul clar: luxul şi excentricul vor dicta trendurile cosmopolite ale acestui an.
Anii ʼ50 în casa Prada
„Gândul ce mă preocupă, atunci când creez o nouă colecţie, este modul în care principiile politice decid ceea ce trebuie să fac. Nu poţi fi prea romantic sau prea feminin…totul trebuie să aibă o notă obraznică“, a spus Miuccia Prada, designerul casei de modă italiene.„Prada a încercat să creeze o relaţie intimă între haine şi femininate şi a adus pe podiumul de la Milano eleganţa specifică anilor ʼ50“, a scris editorul de modă Lisa Armstrong.
Tema show-ului a pus în evidenţă frumuseţea pură şi „eleganţa crudă“. Modele cu părul ud au defilat în ţinute vintage inspirate de o modă liberă, cu piese vestimentare lejere. „Am vrut ca totul să arate un pic distrus, astfel încât hainele să nu pară prea scumpe sau exclusiviste“, a concluzionat Miuccia Prada.
No Comments, Comment or Ping