Karl Lagerfeld, directorul de creaţie al casei de modă Chanel, a primit titulatura de „papă în industria vestimentară“, în cadrul unui documentar nemţesc. Asemuirea cu o faţă bisericească completează o lungă listă de etichete ce i-au fost atribuite lui Lagerfeld, printre care „rock star“ şi „kaiser“.
Celebru pentru replicile acide pe care le serveşte, directorul de la Chanel a fost catalogat, încă de la începuturile carierei sale, drept un personaj controversat în universul modei. Astfel, el nu s-a temut niciodată să critice vedete din showbizul internaţională, precum Adele, sau să facă declaraţii neobişnuite despre propriul animal de companie, Choupette.
Desigur, toate aceste replici excentrice i-au sporit faima şi i-au adus şi simpatizanţi. Un exemplu în acest sens este chiar Martina Neuen, o tânără care a regizat un documentar despre modă şi l-a numit pe Lagerfeld un „papă în industria vestimentară“. Prin „Mode Als Religion“, un proiect despre “obsesiile“ din industria modei, nemţoaica Neuen a dorit să scoată în evidenţă similarităţile existente între fanaticii religioşi şi persoanele obsedate de tot ceea ce înseamnă modă.
„Moda are simboluri puternice şi este formată dintr-o comunitate strâns unită. Ea implică ritualuri străvechi şi multă credinţă“, a explicat Martina jurnaliştilor de la „Women’s Wear Daily“.
Pelicula care prezintă povestea „unui cleric al ţinutelor“, cum este prezentat Karl Lagerfeld, a fost realizată pe parcursul a 16 luni şi se bazează, de asemenea, şi pe rezultatele cercetării întreprinse de mai mulţi neurologi. Potrivit acestora, mecanismele psihologice care motivează un preot şi o pasionată de modă în devotamentul faţă de cultul lor sunt mai asemănătoare decât am fi tentaţi să credem. Documentarul nemţesc se va lansa la 7 septembrie şi include, de asemenea, mai multe interviuri cu supermodele precum Claudia Schiffer şi Linda Evanghelista, dar şi cu actriţa Sarah Jessica Parker, celebră pentru rolul lui Carrie Bradshaw din serialul „Totul despre sex“.
45 Comments, Comment or Ping